Ulva Island en Stewart Island.

31 januari 2015 - Oban, Nieuw-Zeeland

Om 9.00 uur vertrokken we met een kleine watertaxi naar Ulva Island. Een tocht van een half uur. Het was gelukkig rustig weer, wel bewolkt en een beetje miezerig maar ik kon buiten blijven staan. We zouden de laatste boot terug nemen, om 16.00 uur dus hadden we alle tijd om rustig het hele eiland te bewandelen waar mogelijk. Het eiland bestaat uit schitterende inheemse vegetatie en is vol met vogels. We hebben de zeldzame saddleback gezien, zelfs kunnen filmen. Ook hebben we de andere soort kakariki gezien, groen met alleen rood op z'n kop. Gelukkig miezerde het niet meer op het eiland. We hebben alle vier ontzettend genoten van de natuur daar. Bijna iedere dag maken we een picknick en ook deze dag hebben we een schitterend plekje gevonden om onze luxe bammetjes te verorberen.
Eenmaal weer terug op Stewart Island hebben we een afzakkertje genomen in het 'South Sea Hotel', daarna fish and chips bij lokale chip shop. Phil en ik zijn 's avonds nog even bij het rugbyveld gaan kijken of de kiwis er waren maar wederom geen succes.
De laatste dag op Stewart Island zouden we van Halfmoon Bay naar Horseshoe Bay wandelen, een geweldig mooie kustwandeling langs stranden en klippen met veel native bush. Op deze wandeling heb ik wat foto's gemaakt met m'n mobiel zodat die op de blog geplaatst konden worden. De geuren wisselden zich af van heerlijk zoete honeydew, dennegeur en eucalyptus. Super!
Tegenover ons huisje werd plaatselijke gerookte zalm verkocht, heerlijk! Dit hebben we met salade gegeten. De kaka's kwamen bedelen zodra we weer thuis waren. We hadden eerst niet in de gaten dat het verschillende vogels waren. Pas toen er ééntje op mijn arm kwam om de pinda te pakken en de volgende dat niet zo snel durfde, zagen we dat het verschillende exemplaren waren. Ook dan viel ons de verschillende kleuren pas op. De laatste avond zijn we met ons viertjes in de schemer op kiwi-jacht gegaan maar helaas, we zullen Stewart Eiland verlaten zonder een kiwi gezien te hebben. Een heel mooi eiland weliswaar.