Laatste verslag vanuit Down Under

21 maart 2015

Vanuit Cardwell reden we door naar Innisfail waar we landinwaards via de Tablelands naar Cairns wilden rijden.
Rond Millaa Millaa bezochten we 3 watervallen en via Yungaburra reden we naar het kratermeer Lake Eacham. Samen met Petra heb ik deze route al eerder gedaan. Lake Eacham is 60 meter diep, heeft een mooie aquakleur en zit vol vis en schildpadden. Doordat ik daar was herinnerde ik me een schitterende plek waar Petra en ik zijn geweest en die moest vlakbij zijn. Daar werden de pademelons en sugargliders gevoerd zodat je ze goed kon zien. Phil en ik moesten even goed zoeken want het lag best verborgen in het regenwoud maar we vonden het en besloten een nacht in een cabin door te brengen. De pademelons voerden ze niet meer in deze tijd van het jaar maar de sugargliders nog wel. De gestreepte possum bleek inmiddels ook een vaste gast te zijn samen met een bandicoot. Van de laatste kon ik geen foto met de Ipad maken maar van de andere 2 wel. Zó leuk en bijzonder om ze te zien! Rond 19.00 uur spuiten ze honingwater op 2 bomen en ongeveer een uur later kwam de bandicoot de honing aflikken die tot de wortel van boom was afgedropen. Uiteindelijk kwam er ook een sugarglider (toen met Petra waren het er meerdere) maar die werd even later verjaagd door een gestreepte possum. Gelukkig had iemand een sterke lantaarn bij zich zodat we ook fotos met de Ipad konden maken. Veel later kwam een andere gestreepte possum maar die werd niet geduld. Een kort gevecht onder veel kabaal en de indringer viel uit de boom. Later kreeg ie toch zijn/haar kans en konden wij nog even van het beestje genieten.
De volgende ochtend kwam nog heel even een pademelon langs op het veldje voor ons maar was ook zo weer weg, ze zijn heel schuw. We hadden wat druiven en stukken sinaasappel neergelegd voor de vogels die er gelukkig ook op afkwamen; de catbird, de kleine en grote honeyeater en zelfs de Victoria Riflebird, zó leuk! Zodra wij de cabin ingingen namen de brush Turkeys hun kans en gingen gelijk voor de hele schijven sinaasappel. We verlieten dit mooie plekje weer en kregen tips mee waar we de boomkangoeroes zouden kunnen zien. Ze schenen zich al 8 maanden op te houden in de bomen bij de theeplantage 12 km verderop. Wij zoeken en het eerste wat ik zag was een grijze ringtail possum. Ook leuk maar die verstopte zich gelijk. Even later zagen we een boomkangoeroe en bij de kreek iets verderop nog één. Het zijn best grote beesten en het is heel grappig ze in een boom te zien zitten met hun hele lange staart. Bijzonder! We gingen verder en bij Kuranda aten we onze bammetjes. Over een mooie boardwalk liepen we naar een lookout van de Barron Falls. In Kuranda is veel te doen, Petra en ik hebben dat allemaal bekeken, was erg leuk. Phil en ik besloten richting Cairns te gaan want we wilden de auto ook nog uitmesten. In Cairns Holiday Park namen we een cabin en zochten we nieuwe eigenaren voor onze spullen. 2 Jonge vrouwen uit Denemarken wilden onze koelbox en voedsel graag en een man nam de tafel zodat beide zonen apart huiswerk konden maken. De stoelen hebben we neergezet bij uit te zoeken boeken en het luchtbed en de tent hebben we weggegooid. De rits was niet zo goed meer en er kwamen gaten in het grondzeil en het luchtbed liep sinds een aantal dagen vanzelf leeg. Onze tassen opnieuw ingepakt en nog even Cairns ingegaan. De drukte waren we niet meer gewend dus lang zijn we niet blijven hangen in het centrum. De winkels lijken wel overgenomen te zijn door aziaten; overal chinezen die Australische prullaria en Uggs verkopen. Het was nog steeds warm en er werd nog volop gebruik gemaakt van de mooie lagune en de openbare BBQs langs de promenade en in het park. Wij doken ons mandje in en keken terug op een zeer geslaagde vakantie...!

1. Mihai Dumitru:
    21 maart 2015
    Wat een mooie reis, indrukwekkend! En Yvonne, je vertelt het zo mooi, het was een verhaal in beeld :-)
    Goede reis terug naar huis!

Groetjes,
    Mihai en Nicoleta
  2. Willij:
    22 maart 2015
    Bedankt voor het delen ,ik heb wederom genoten.
    Goede reis lieverd.XXX
  3. Petra Jongejan:
    22 maart 2015
    je kan er een echt boek over schrijven en wat een kennis moeten jullie intussen over dieren en landschappen vergaard hebben en om niet te vergeten : overlevingstechnieken!!. En niet te vergeten alle mensen en verhalen van onderweg. Goede reis terug en ik hoop jullie snel weer eens te zien. Liefs, Petra en Jaime
  4. Richarda:
    25 maart 2015
    Heeeee prachtig Yvon....door omstandigheden niet alles kunnen lezen
    Maar wat een reis, heb je genoeg ruimte in jouw hoofd voor zoveel mooie herinneringen ?
    Tot gauw in Amersfoort en een hele goede terugreis.