Nat en luxe

23 februari 2015 - Forster, Australië

In Bulahdelah regende het. Via een toeristische route reden we naar Seal Rocks wat een schitterend uitzicht had vanaf Sugarloaf Vuurtoren. We kwamen eerst via het strand waar we dingo pootafdrukken in het zand zagen. Plots zagen we een hele school dolfijnen in de baai, vlak voor ons. Ze bleken daar al 2 dagen rond te hangen, zoveel vis was er te vangen. Ze sloegen met hun staart op het water en buitelden rond, zo leuk om te zien. Veel te veel fotos gemaakt, hoop dat er een paar mooie tussen zitten. 2 jongens waren pieren aan het vangen met een stuk aas in een net dat ze over de grond sleepten. Een professional had een stuk aas aan een stok verankerd en had al een emmer met zo'n 150 pieren (beach worms) sommigen 70 cm lang. Hij verkocht ze voor $3 aan winkels. Sommige pierenvangers vragen $10 ps. We zijn zolang op dat strand blijven hangen dat we een slaapplaats moesten zien te vinden en het begon alweer te miezeren. Niet ver daar vandaan zetten we ons tentje op op bushcamping Neranie wat ook nog bij Myall lakes hoorde. We kookten een lekker prutje terwijl het ff droog was maar verder regende het de hele nacht door. 's Morgens was het gelukkig droog maar de tent moesten we voor het eerst nat inpakken. We reden door richting Forster en stopten onderweg bij Pacific Palms voor een gezellige lokale markt met live music. Daar kochten we honing, wat groente, passievruchten en anti insekten spul. Dat laatste kwam snel van pas want een stuk verderop stopten we voor een korte bushwalk met uitzichttoren bij cape Hawk en daar wemelde het van de muggen. Op Phil z'n T-shirt probeerden ze met zn 30en door het shirt op zn rug te prikken. Er zaten ook hele mooie grote blauwe en zwartwitte vlinders maar we wisten niet hoe snel we weer terug de auto in konden vluchten.
Bij Forster zijn we bij het infocentrum gevraagd wat de weersvoorspelling was (showers) en toen of ze een goedkope accomodatie wist. We zitten nu in een appartement voor backpackers. Naast onze tweeperoonskamer is nog een kamer met 2 stapelbedden. In principe kunnen daar nog backpackers slapen maar gelukkig is er niemand en hebben we het voor onszelf. Eerst de tent uitgehangen op de veranda en een was gedraaid. Het bleef veranderlijk weer dus de was droogde eerst niet maar vandaag, de 2e dag is het super zonnig. We konden dit 3 nachten huren voor $50 pn en dat hebben we gedaan. Er is vooraan in Forster een supergroot winkelcentrum met grote supermarkten van Aldi, Coles, Woolworth, Kmart en Target. Hoe die hier naast heel veel kleine winkeltjes allemaal kunnen bestáán...wij hebben daar een heerlijke kebab en garnalenmaaltijd gegeten.
Vandaag nog een was gedraaid en gezwommen in de zee-pool, een groot afgebakend zwembad met, bij vloed, steeds ververst zeewater.
Gisteren gezwommen naast ons app.in Wallis Lake, in brak water, ook een, door netten, afgebakende pool. Dit is het schoonste meer van NSW en vanaf de kant zie je allerlei vis zwemmen. Vissen is hier denk ik de grootste sport.
Heel fijn om even, naast het primitieve, van alle luxe te genieten. We hebben al wat flessen water ingevroren voor overmorgen onderweg.

1. Anne Marie:
    23 februari 2015
    Naast de verhalen is het echt genieten van de foto's!
    Groetjes en X, Anne
  2. Willij:
    23 februari 2015
    Lieverd je schrijft zo duidelijk en mooi,dat je mij bij de hand neemt en laat mee beleven.Dank daarvoor.
    Kijk uit naar het volgende verslag.
    LOVE XXX