Terug naar 'huis' en opnieuw op weg.

6 februari 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Na Stewart Eiland zijn we een paar dagen naar Otago schiereiland geweest, naast Dunedin. Veel zeemist en harde wind maar toch lekker gewandeld. Op Sandfly beach (de naam komt van opstuivend zand en niet van de kleine zandvliegjes) zeeleeuwen gezien. Aan weerskanten van het strand hadden ze een houten Yellow eyed pinquin neergezet tussen de rotsen. We dachten bij het zien van de eerste heel even dat het een echte was. Eerder bij the Catlins hebben we van heel dichtbij de Yellow eyed pinquin gezien dus nu niet zo heel erg dat we ze deze keer niet zagen. Onderweg terug naar Christchurch bij Shag Point gepicknickt op de klippen, kijkend naar spelende zeehonden. Verderop bij Moeraki Boulders nog even gestopt om te kijken hoe ze erbij lagen, altijd mooi om te zien.
In Prebbleton alles gewassen en gekeken of we voor woensdag de 4e een transfer auto konden krijgen richting Picton, het noordoosten. We zagen een camper die vanaf de 3e gratis opgehaald kon worden en de 6e ingeleverd moest worden om 16.00 uur in Picton met één gratis volle tank. Een buitenkansje, dachten we en we zochten gelijk een relocation car die we van Picton naar Christchurch konden brengen. Zelfs die was er, een kleine mazda. We boekten beide auto's maar helaas bleek de volgende dag dat de relocation car niet doorging. We moesten snel iets anders regelen waardoor we pas rond 17.00 uur wegreden vanuit Prebbleton. De camper die we opgehaald hadden bleek een oude rammelkast, een mazda, bongo genaamd. Hij was nóg kleiner dan de camper die we ooit gehuurd hadden. Maar goed, je kon erin slapen al staken Phil z'n voeten een eind uit bed en ik zat klem tussen achterraam en 'keukenblok'. Dit laatste was een houten kistje met een 2 pits gasstelletje erin.
We reden tot Kaikoura, naar een DOC camping in de bergen. De volgende dag daar eerst een korte mooie bushwandeling gemaakt en omdat het zo kalm weer was dachten we dat een walvistrip misschien leuk was te doen, er was nog plek op de boot. Totdat we hoorden dat ze harde wind verwachtten en er een zieziektewaarschuwing werd gegeven...toch maar niet dan...
De kuststrook van Kaikoura naar Blenheim is schitterend, je rijdt er vlak langs. Lange zwart/grijze verlaten stranden vol wit driftwood met rotsen tussendoor vol zeeleeuwen. Het water is aan de rand mooi groenblauw en verderuit diep blauw. De volgende nacht op Whites Bay geslapen, voorbij Blenheim, en de nacht erop in Rarangi. Van Whites Bay, een klein zandstrand, gelopen door de bush naar Rarangi, een lang kiezelstrand. Vanmorgen doorgereden naar Picton, een gezellig plaatsje waar de boten van het Noordereiland aankomen. Daar de nieuwe huurauto opgehaald, een Nissan Tiida en de rammelkast afgeleverd bij Seamonkeez, jetski. We zitten nu in Picton op een camping, niet op een DOC camping, zodat we warme douches hebben en onze accu's kunnen opladen. Morgen gaan we langs een scenic route richting Havelock. Nu kijken waar we dit kunnen posten...
Dit lukte dezelfde avond niet meer maar de volgende ochtend in de bieb van Picton wel.

1. Willij:
    7 februari 2015
    Bedankt voor het verslag,ben elke keer weer onder de indruk van de manier waar op je dat doet.Prachtige beelden ook.
    Goede trip verder lieverd.XXX
  2. Petra Jongejan:
    8 februari 2015
    beste Phil en Yvonne, wat een schitterende plekjes bezoeken jullie toch....en dan die rust die ervan dat alles uitgaat!! En dan die mooie foto's, complimenten!!. Het festival is voorbij en Jaime is inmiddels terug, ik hoop zo jullie verslagen weer wat regelmatiger te volgen. Heel veel liefs van Jaime en mij, Petra
  3. Anne Marie:
    12 februari 2015
    Hoi alle twee, klinkt allemaal geweldig (lees: om jaloers van te worden). Denk dat niet veel mensen dit avontuur ooit eens zullen beleven. Geniet er nog maar lekker van! Dikke X, Anne