Down Under

21 februari 2015

We zitten inmiddels een week in Australië, in New South Wales en hebben het prima naar ons zin. Nog geen last van orkanen die Queensland teisteren. De eerste dag in Sydney bestond uit de juiste winkels vinden om onze kampeeruitrusting aan te vullen met een luchtbed, stoeltjes, tafel en gastankjes. De Tomtom had helaas even tijd nodig om op gang te komen dus hebben we aardig wat rond gereden in het hectische verkeer. Maar het loonde want nu liggen we op een heerlijk bed icm onze eigen matjes en ik heb bij Kmart toch nog een ander stoeltje gekocht omdat die andere niet fijn zat. We wisselen de kust een beetje af met het binnenland, vragen overal tips wat de moeite waard is om te gaan zien. Een paar dagen geleden de eerste Kookaburra gezien. Klaar om aan te vallen op gebraden worstjes oid maar die hadden we niet. Gisteren met een klein pontje over Myall lakes gegaan en daar hopten onze eerste kangeroes rond. Ook onze eerste slang gezien, dood op de weg.
Na Sydney zijn we naar Mogo Creek bij Bucketty gegaan. Daar dachten we een kleine rondwandeling in de bush te gaan maken en in Nieuw Zeeland zijn die beschut, hier hoeft dat niet zo te zijn kwamen we achter; geen petjes, te weinig water en ik had mn zonnebril niet mee. Gelukkig bracht de pareo wat beschutting, paste we knus samen onder. Het pad (oorsponkelijk een weg van Sydney naar het noorden) was gemaakt door gevangenen uit Groot Brittanië. We kwamen wat nazaten tegen die hun roots volgden. Van de één was de voorouder beschuldigd van het stelen van een paar boeken en de ander van een zakdoek.
Bij The Entrance gepicknickt met uitzicht op een meer waar de pelikanen zaten te wachten naast de vissers om een snack te krijgen. Bij Munmorah overnacht op Freemanscamping. Een hele mooie lokatie bij Birdie Beach en een naaktstrand verderop, 's avonds afgesloten voor publiek, behalve de campinggasten. Het bleek een homo ontmoetingspunt te zijn. Mannen kwamen en gingen. Was al verbaasd waarom iemand z'n auto stond te poetsen bij de wc en washokken. Liep die man even later alleen in Tshirt met vrij klokkenspel rond. Boete op bloot lopen daar was $3300.
Strand was heerlijk maar wegens sterke onderstroom niet echt gezwommen. Een brush Turkey kwam langs waarmee we onze druiven hebben gedeeld
De 18e zijn we naar Norah head gereden, mooi strand en vuurtoren en hebben in Newcastle een koelbox gekocht. Bij Nelson Bay schitterend uitzicht bij Gan Gan.Daar vlakbij bij Treescape voor koala's gekeken maar zonder succes, wel een grote goanna, ook wel lace monitors of bungara genoemd. Daar ook de eerste kookaburra gezien.
We trokken door naar Myall lakes en kampeerden in de bush bij Mungo Brush. Ook daar veel kookaburras. Aan de ene kant het meer en aan de andere kant de zee. Een mooie regenwoud wandeling gemaakt met een bijpassende bui en een strandwandeling in de zon. De jonge witte haaien trekken daar langs de kust en vangen vis totdat ze groot genoeg zijn om op zeehondenjacht te gaan.
De 20ste namen we de pont bij Bombah Point waar de kangaroes ons verwelkomden en reden door tot Bulahdelah waar ik dit nu schrijf en we klaar zitten om verder te gaan.

1. Joop:
    21 februari 2015
    Mooi verhaal weer. Hoop dat de orkanen verder weg blijven! Oh ja, Phil: zo'n klets op je kop schijnt geluk te brengen (in elk geval voor de vogel, want die is 't kwijt :-) )
  2. Willij:
    21 februari 2015
    Lieverds mooi vertaald.Vogelpoep brengt idd geluk hihi.
    Verder lekker met genieten van al dat moois.LOVE XXX
  3. Petra Jongejan:
    21 februari 2015
    Ik hoef niet te vragen of jullie genieten!! Die verhalen over gevangenen die een weg in Australië aangelegd hebben, komt mij bekend voor uit het boek de fatale kust van Howard Hughes. Veel plezier verder!!
  4. Cor en Helmi:
    26 februari 2015
    Jullie zitten daar beter als hier met ons typische Nederlandse natte weer. Geweldige verhalen. En wat een prachtige foto's. We kijken al weer uit naar jullie nieuwe avontuur. Veel plezier Down under.