Eenmalig fietsen

20 juli 2021 - Arc-et-Senans, Frankrijk

De 18e zagen we een fietsroute over een oude spoorbaan in Marly Gomont en besloten we er een stuk van te fietsen. Het water was inmiddels al een stuk gezakt. Fietsroute was leuk, van stationnetje naar stationnetje en picknicken onderweg. Eind van de middag doorgereden naar een cp aan lac de Ailette waar we gelijk een plekje in konden rijden. Bleek dat er een Belg al op dat plekje zat te azen. Geen probleem om te wisselen met zijn plek. Dat ik weer achteruit reed om andersom op zijn plek te staan (achterkant hoger) zag hij niet en hij reed zonder iets te zien achteruit. Daardoor stopte ik en toeterde maar het was al te laat. Het klonk alsof ie de hele achterkant in puin had gereden. Zo op het eerste gezicht was er geen schade te zien maar het voorwiel van Phils fiets bleek krom. Later zagen we dat het achterwiel van mijn ebike ook krom was. Zo erg zelfs dat ie niet eens meer kon draaien. De Belg zelf had niets en beweerde daardoor eerst dat hij t niet gedaan had. Beide Franse buren hadden het wel gehoord maar niets gezien. De Belg was tegen het achterwiel gereden en omdat die met een u slot aan de ebike stond is die ook krom getrokken...vreselijk balen.  We besluiten om rustig door te rijden naar Roger en Dominique in Vilhosc en daar te kijken of ze gerepareerd kunnen worden.

De volgende dag rijden we naar Radonvilliers aan lac du Temple. Het is zo warm dat we na het eten gaan zwemmen, heerlijk water. De zonnepanelen werken super. De accu is al snel weer volgeladen. Tegen 21.30 uur komen de legers muggen uit hun loopgraven en zetten massaal de aanval in. Met een vest aan en een doek over mn hoofd met muggengaas daarover was niet afdoende; ze prikken bij m'n handen door het vest heen. S'morgens douchen we in het meer en nemen de binnenwegen naar Arc et Senans. Het landschap is schitterend,  heel veel zonnebloem- en graanvelden.

Ik denk dat ik vanaf nu minder tekst schrijf en alleen foto's post (met tekst) tenzij er iets bijzonders gebeurt.

1. Joop:
    20 juli 2021
    Heb je die Belg er mee weg laten komen? Geen gendarmerie in de buurt?
  2. Nienke:
    20 juli 2021
    Balen zeg van de fietsen😡

Maar waar is die foto van jou met doek met muggengaas op je hoofd?
  3. Petra Jongejan:
    21 juli 2021
    Ja, die Belgen!! Ik hoop wel dat de fietsen weer helemaal in orde zijn, en gelukkig jullie ook. Ja die foto waar Nienke het over had, die hebben we nog tegoed hè? 🙃
  4. Yvonne:
    21 juli 2021
    Hahaha, ik had Nienke al geschreven dat daar geen foto van gemaakt is...had ikzelf eigenlijk ook wel willen zien ;)
    De fietsen laten we bij Roger nakijken. Denk dat we morgen aankomen in Vilhosc xxx
  5. Richarda:
    21 juli 2021
    Wat een ellende, fietsen die stuk zijn en jij “ lek” gestoken 😝
  6. Cor en Helmi:
    21 juli 2021
    Dat wordt denk ik een dure reparatie. Wat lomp van die Belg om zo te reageren.
    Het is in ieder geval niet saai met al jullie avonturen.
  7. Carla Pool:
    22 juli 2021
    Leuke foto's, die zonnebloemen prachtig en wat staat het water hoog. Gelukkig kunnen jullie wel picknicken. Je schrijft leuk Yvonne, blijf dat doen :-) .
    Echt niet normaal van je fiets. Heeft die man wel betaald voor de gemaakte kosten? Het is zo heerlijk om te kunnen fietsen. Veel plezier, ik vind het knap dat jullie toch weer kunnen genieten van wat komen mag.