Bij Roger en Dominique

28 juli 2021 - Vilhosc, Frankrijk

Afgelopen week bij Roger en Dominique gebleven. Ze hebben een heerlijk huis in Vilhosc. Het is hier zo kneuterig dat de huizen nog niet eens een nummer hebben; de postbode weet wie waar woont.

Naar Sisteron geweest wat een paar dagen in het teken stond van de Vikingen. Mooie kledij en tenten her en der verspreid waarin ze sliepen. Zang en gevechten voor het publiek.

Een paar keer petanque gespeeld in het dorp, oa met plaatselijke bewoners en gasten. Leuk om een 5-tal mannen over ballen gebogen te zien staan om te kijken wie nou dichterbij ligt of om een tactiek te bespreken waar de volgende moet gooien. Competitief en toch gemoedelijk. Ook een paar keer gezwommen in het dorp in een privé zwembad.

Zonwering op maat gemaakt en opgehangen met een dakje erboven. Het werkt gelukkig uitstekend, leuk om dat samen gedaan te hebben. Het is hier heel warm geweest, zo'n 35*C met alleen vanmorgen een spatje regen.

Wat lavendel geplukt die niet door de machine afgesneden was. Heerlijk gegeten en gerelaxt.

Morgen gaan we weer verder reizen en ik moest iedereen de groeten doen van Roger en Dominique die ze kennen.

1. Carla Pool:
    29 juli 2021
    Leuk dat dorp met die vechtmannen, zijn het ridders of gladiatoren? Dat jij op die trap staat, brrr. Prachtige omgeving hoor, erg leuk.
  2. Yvonne:
    29 juli 2021
    Ridders zijn uit de middeleeuwen (tussen ongeveer de 11e eeuw en 16e eeuw?) Gladiatoren vochten in Rome, ongeveer 400 jr voor Christus tot 400 jr erna. Dit zijn Vikingen (8e en 9e eeuw ongeveer?)
    Roger moest speciaal nog een ladder van de buren lenen maar die was heel stevig. Het raam begon ergens op 4 á 4,5 meter.
  3. Ellen:
    29 juli 2021
    ha ha, heb je die locals van de baan gespeeld?
  4. Yvonne:
    29 juli 2021
    Het leuke was dat zowel Phil als ik de eerste worp toevallig perfect speelden en hun veelbetekende gezichten toen ze elkaar schuin aankeken was goud waard :)) 1e set (13 punten) gewonnen, 2e set verloren en de laatste tot 7 punten ook verloren.
  5. Carla Pool:
    30 juli 2021
    Beginnersgeluk 😃😘
  6. Yvonne:
    30 juli 2021
    Ja, dat zeiden wij ook al :))