Nog voor Andorra

26 augustus 2021 - Mont, Frankrijk

Na Minerve zijn we naar Homps vertrokken waar we met onze neus tegen een recreatiemeer konden staan. De constante wind voelt aan als een fohn en het water is in het ondiepe zelfs warm. De dennen geuren heerlijk in de warmte.

De volgende ochtend is het windstil en nemen we een verkoelend bad in het meer. We besluiten Carcasonne even over te slaan en komen uiteindelijk in Montbel terecht op 'camping' Le Fort met schitterend uitzicht op het meer en de bergen. Voor verkoeling hang ik de douche in een boompje naast ons, heerlijk...We zijn ook heel blij met de ijsvormpjes die we bij ons hebben; iedere dag 2 ijsjes...yummy...

De 15e rijden we de Pyreneeën in over plateau de sault, route du Sapins,  een hele mooie route en stoppen bij een camping met Nederlandse eigenaren in Camurac. Het is mistig en het begint te miezeren. We besluiten nog een nacht te blijven. Het is 20*C met wat bewolking,  goed voor een wandeling en we nemen een verse pizza van het huis.

De volgende dag slaan we proviand in bij de Intermarché in Ax-les- Thermes. De CP ziet er druk uit dus we rijden door en stoppen in l'Hospitalet-pres-Andorre naast het station. Er lopen verschillende GR routes hier en we besluiten een stuk naar boven te lopen. Mooi beschut en enkele watervalletjes waar waterkers groeit en frambozen te plukken zijn. Het uitzicht is indrukwekkend.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria:
    26 augustus 2021
    Wat mooi zeg, prachtig licht ook steeds!
  2. Femke:
    27 augustus 2021
    Blijft zo indrukwekkend die bergen. Mooie en leuke foto's.
    Jullie zien er goed uit! Enjoy!
  3. Richarda:
    27 augustus 2021
    Wat een groot avontuur 💪. Aan jullie gezichten te zien hebben jullie geen heimwee naar Amersfoort 😘
  4. Marianne:
    28 augustus 2021
    Even tijd om rustig te lezen en de foto's te bekijken...... Volgens mij genieten jullie! Heerlijk om zo met je 'eigen huis' op pad te zijn en te kunnen stoppen waar je het mooi/niet te druk vindt!
    Wens jullie nog veel mooie dagen!!!!!!!!
  5. Carla Pool:
    29 augustus 2021
    Het lijkt wel of jullie 10 vakanties hebben. :-)
    Wat is het prachtig allemaal, wat een hoogtes en mooie dingen om te zien.
    Water om in te gaan zal wel echt super zijn.
    Hebben jullie opeens een hond?
    Jullie zien er mooi ontspannen en blij uit, leuk om te zien.
    liefs geniet nog lekker. xx
  6. Anne Marie:
    30 augustus 2021
    Ook nog wintersport herinneringen in dit gebied Yvon ;-)
  7. Yvonne:
    30 augustus 2021
    Jazeker...echt leuk! Heel anders zonder sneeuw en Phil zong niet in de stoeltjeslift, dat was wel jammer ;))