Nog voor Andorra

26 augustus 2021 - Mont, Frankrijk

Na Minerve zijn we naar Homps vertrokken waar we met onze neus tegen een recreatiemeer konden staan. De constante wind voelt aan als een fohn en het water is in het ondiepe zelfs warm. De dennen geuren heerlijk in de warmte.

De volgende ochtend is het windstil en nemen we een verkoelend bad in het meer. We besluiten Carcasonne even over te slaan en komen uiteindelijk in Montbel terecht op 'camping' Le Fort met schitterend uitzicht op het meer en de bergen. Voor verkoeling hang ik de douche in een boompje naast ons, heerlijk...We zijn ook heel blij met de ijsvormpjes die we bij ons hebben; iedere dag 2 ijsjes...yummy...

De 15e rijden we de Pyreneeën in over plateau de sault, route du Sapins,  een hele mooie route en stoppen bij een camping met Nederlandse eigenaren in Camurac. Het is mistig en het begint te miezeren. We besluiten nog een nacht te blijven. Het is 20*C met wat bewolking,  goed voor een wandeling en we nemen een verse pizza van het huis.

De volgende dag slaan we proviand in bij de Intermarché in Ax-les- Thermes. De CP ziet er druk uit dus we rijden door en stoppen in l'Hospitalet-pres-Andorre naast het station. Er lopen verschillende GR routes hier en we besluiten een stuk naar boven te lopen. Mooi beschut en enkele watervalletjes waar waterkers groeit en frambozen te plukken zijn. Het uitzicht is indrukwekkend.